1. «Paslaugos ieškovas»
  2. Automobiliai
  3. Ar reikalingas antikorozinis padengimas naujiems automobiliams
Ar reikalingas antikorozinis padengimas naujiems automobiliams
kada reikėtu pakartoti šią procedūrą ?
ar apsimoka investuoti į antikorozinį padengimą, jeigu įsigyjamas nenaujas automobilis ?
ką daryti, jeigu ant automobilio jau pastebimi rūdžių požymiai ?
ar įmanoma savarankiškai padengti antikorozine danga savo automobilį ?

ar naujiems automobiliams reikalingas antikorozinis padengimas ?

Naujų automobilių pirkėjai neretai apsigauna manydami, kad jei automobilis ką tik išriedėjo iš salono, tai jis dar ilgai nekels galvos skausmo ir ką jau kalbėti – tikrai nesurūdys taip, kaip kadais tėvuko žiguliai.  Deja, jei automobilis prieš pradedant jį eksploatuoti nebuvo padengtas antikorozine danga, rūdys įsimeta kaip mat.  DINITROL Antikorozinio  Centro specialistai ant bet kurio modelio automobilio, eksploatuoto nors dvi žiemas gali parodyti ne  vieną korozijos  žydinį. Apmaudu, bet dar ne visi naujų automobilių pardavėjai realiai vertina Švedijos Korozijos Instituto mokslininkų išvadą  –papildomas antikorozinis automobilio padengimas prailgina jo tarnavimo laiką bei didina likutinę vertę. Būtent dėl šios priežasties nenurodome konkrečių automobilių modelių. Šio instituto  pastoviai vykdomi automobilių atsparumo korozijai tyrimai finansuojami tiek automobilių gamintojų, tiek antikorozinių medžiagų tiekėjų  kas parodo problemos aktualumą bei užtikrina grįžtamą ryšį. Tyrimu metu sukaupta informacija ne tik parodo atskirų modelių silpnąsias vietas, bet ir leidžia surikiuoti tirtus automobilius į eilę pagal jų atsparumą korozijai. Lentelėje pateikta tokia eilė pagal paskutinės ataskaitos duomenis. Dar viena svarbi tyrimų išvada-antikorozinės medžiagos uždarose ertmėse ženkliai pagerina automobilių atsparumą korozijai.

 Pirmiausia reikėtų atverti akis ir realiai suvokti, kol 90% automobilio svorio sudaro metalas, korozija yra neišvengiama, nes tai procesas, grąžinantis iš rūdos išgautą metalą į jo pirmykštę padėtį. Gamintojas, suteikia tokį atsparumą korozijai savo automobiliui, koks yra jam ekonomiškai tikslingas ir techniškai įmanomas. Visai nerūdijančio automobilio niekas ne tik nenori gaminti, bet ir negali dėl suprantamų priežasčių. Automobilių korozijos atsparumas kasmet gerinamas, bet specialistai ant bet kurio iš jų jau po 3 metų randa korozijos pėdsakų. Iš pradžių tai sunkiai matomi pradai, bet jie vystosi greitai nestabdomi ir bet koks delsimas tik padidina Jūsų, kaip savininko, nuostolius ateityje.

— ar antikorozinio padengimo technologija yra ilgalaikio poveikio priemonė ?

Gamintojai, kurie maksimaliai panaudoja visas šias įmanomas priemones, suteikia savo automobiliams net iki 10 metų garantiją, kad kėbulas nesurūdys. Bet gyvenimas rodo visai ką kitą. Švedijos korozijos instituto specialistai jau 10 metų pastoviai tyrinėja kaip korozija veikia serijinius automobilius su gamykline antikorozine apsauga. Jų tyrimų išvados turėtų priversti susimąstyti visų automobilių savininkus. Visiškai nerūdijančių automobilių nėra. Jau po 3 metų eksploatacijos (būtina sąlyga, kad automobilis važinėja ir žiemą, bei eksploatuojamas šalyje, kur žiemą temperatūra yra žemiau 00C). Be abejo polinkis korozijai skirtingų markių automobiliams išreikštas ne vienodai. Jeigu polinkį rūdyti įvertinti sutartiniais balais nuo 0 iki 2,0, tai visus tirtus modelius galima išrikiuoti sekančia tvarka .Taigi, prasidėjus žiemai, kai sąlygos korozijai tampa ypatingai palankios, tik Mercedes, Audi, BMW-3, Volvo 800 savininkai galėtų būti santykinai ramūs – jų automobilių gamyklinė apsauga nuo korozijos pakankamai patikima. Na, o turintys Opel Astra, Hyundai, Mitsubishi, Nisan, Ford Siera, Lada , jei nenori turėti rimtų problemų dėl korozijos, verčiau turėtų susilaikyti nuo važinėjimo žiemą arba pasinaudoti viena iš Korozijos instituto specialistų išvada – papildomą apsaugą nuo korozijos patikimomis antikorozinėmis medžiagomis galima atlikti naujam automobiliui kuo anksčiau. Tai gali prailginti jo amžių 2-3 metais, beje, rinkos tyrimai parodė, kad didžiausiais antikorozinių medžiagų vartotojais yra sunkusis ir vidutinis transportas, bei ypač intensyviai eksploatuojami automobiliai – taksi, greitoji pagalba, policija, greitasis paštas ir pan.

— kada reikėtu pakartoti šią procedūrą ?

Jei papildomas padengimas atliekamas laiku bei kokybiškomis medžiagomis, pagal  griežtai reglamentuotą technologiją, automobilių tarnavimo laiką galima prailginti iki 2 kartų .Tam  būtina nurodytu laiku, bet ne rečiau kaip 1 kartą per du metus, atvykti į specialią apžiūrą, kur kruopščiai apžiūrėjus nustatoma, ar tam automobiliui nereikia papildomų “vaistų” porcijos. Kuo senesnis automobilis, tuo sudėtingesnė jo padengimo technologija bei tuo trumpesnė garantija. Taip pat svarbu žinoti, kad dengiant automobilį, ant kurio kėbulo jau matosi korozijos pėdsakai, po padengimo jie nepradings ir automobilis nepasidarys mažiau surūdijęs. Bet  tinkamai parinkus medžiagas bei technologiją galima labai stipriai pristabdyti jau prasidėjusį korozijos procesą, tuo prailginant automobilio tarnavimo laiką.

— ar apsimoka investuoti į antikorozinį padengimą, jeigu įsigyjamas nenaujas automobilis ?

Kėbulas – brangiausia automobilio dalis. Jis apsprendžia ne tik automobilio išorinį grožį, bet žymia dalimi ir ilgaamžiškumą bei patikimumą. Kadangi jo gamyboje kol kas plačiausiai vis dar naudojamas metalas, tai net ir gražiausio ir tobuliausių formų kėbulo pavojingiausias priešas – korozija. Be abejonės, kiekvienas automobilių pramonės gigantas skiria šiai problemai deramą dėmesį. Automobilių pramonėje apsaugos nuo korozijos srityje paprastai naudojamos šios priemonės:

– įvairūs konstrukcijų pakeitimai, paliekant kuo mažiau “uždarų ertmių” sunkiai prieinamų ir apsaugomų vietų, kuriose paprastai prasideda korozija;

  • – įvairūs hermetikai ir užpildai, suvirinimo siūlių ir “kišenių” užpildymui;
  • – visų metalinių paviršių elektrocheminis gruntavimas;
  • – daugiasluoksnio dažymo-gruntavimo technologijos;
  • – metalinių paviršių galvanizavimas, naudojant ne tik įprastą cinką, bet ir labiau korozijai atsparius jo lydinius;
  • – uždarų ertmių paviršių padengimas specialiomis antikorozinėmis medžiagomis;
  • – dugno ir jo elementų apsauga nuo korozijos, naudojant antikorozines medžiagas bei mechanines priemones;
  • – metalinių detalių pakeitimas nemetalinėmis.

— ką daryti, jeigu ant automobilio jau pastebimi rūdžių požymiai ?

Patyrę automobilininkai gerai žino, kad visi automobiliai, kokių modelių ar markių bebūtų, anksčiau ar vėliau vis tiek pradeda rūdyti. Laiku atliktas kokybiška antikorozinis padengimas ne tik prailgina automobilių eksploatacijos laiką, bet ir taupo šeimininkų pinigus. Korozijai prasidėjus paslauga brangsta, nes reikia daugiau ir įvairesnių medžiagų, o jos naudingumas mažėja.

Kokiu metų laiku geriausia atlikti antikorozinį padengimą? Didelio skirtumo nėra, tik rudenį ir žiemą daugiau  laiko bei įvairių sąnaudų išeikvojama džiovinimui po plovimo aukšto slėgio vandens srove.

Dalintis socialiniuose tinkluose:

Pasidalinkite savo nuomone.